Nousiaisten kunnan elinkeinoasiamiehen Jukka Siikosen esittely

Olen Nousiaisten kunnan uusi elinkeinoasiamies Jukka Siikonen. Aloitin tehtävässä 7.2.2022. Muutimme vaimoni kanssa Etelä-Savosta, Mikkelistä Varsinais-Suomeen viime syksynä, lähemmäksi lapsiamme. Vaimoni sai täältä töitä varhaiskasvatuksen opettajana. Olen syntyisin Etelä-Savosta Pieksämäen maalaiskunnasta, Haapakoskelta pienestä maaseutukylästä. Turun seutu on tuntunut mukavalta paikalta asua ja elää. Alue vaikuttaa elinvoimaiselta, jossa on hyvää potentiaalia kasvuun. Nousiaisten kunnassa on paljon hyviä asioita, mm. rauhallisuus, turvallisuus, luonto, sijainti, toimivat peruspalvelut, yritykset, ihmiset, harrastus- ja kulttuuritoiminta, nopea ja lähellä oleva päätöksenteko, mm. lupapalvelut.

Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri (YTM), pääaineena yrittäjyys. Viimeisin koulutus oli Certified Business Coach (työelämän valmentaja).

Työkokemusta minulle on kertynyt laajasti mm. Kuopion Puhelin Oyj (mainos- ja markkinointisuunnittelija), Skenar Oy (tiimiyrittäjä), Ylä-Savon Kehitys Oy (projektityöt), Savonia-ammattikorkeakoulu (tuntiopettaja, projektityöt), Kangasniemen kunta (elinkeinoasiamies), Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy (projektityöt, koronatukineuvonta).

Toivon, että otatte yhteyttä kaikenlaisissa yritystoiminnan aloitus-, muutos- ja kehittämistilanteissa, mm. yrityksen perustaminen, tonttiasiat, koulutustarpeet, osaavan työvoiman saatavuus, starttiraha, palkkatuki, oppisopimus. Selvitellään yhdessä asioita eteenpäin, jos en jotain asiaa itse tiedä, etsin yritysten palveluverkostosta (Turku Science Park, Business Finland, ELY-keskus, TE-toimisto, Varsin Hyvä ry/Leader, oppilaitokset, Turun amk, ammatti-instituutti, oppisopimustoimisto, yrityskummit ym.) paras osaaja/taho tarpeisiinne.

Toivon luottamuksellista suhdetta Nousiaisissa toimivien yrittäjien ja yrittäjyyttä harkitsevien ja aloittavien kanssa. Nousiaisten kuntatalouteen vaikuttaa keskeisesti yritykset ja niiden elinvoimaisuus. Yritykset ovat kuntatalouden moottoreita. Kunta tarvitsee yrityksiä ja yrittäjiä. Yksin ei kukaan pärjää, yhdessä ollaan enemmän! Tehdään jatkossa toimivaa ja mutkatonta yhteistyötä, rakennetaan elinvoimaisempaa kuntaa yhdessä.

Ottakaa siis yhteyttä kun tarpeita ilmenee. Tulen mielelläni yrityskäynnille Teille! Minut löytää myös kunnantalolta.

yhteistyöterveisin, Jukka Siikonen, elinkeinoasiamies, p. 044 435 5361, jukka.siikonen@nousiainen.fi, Nousiaisten kunta, Moisiontie 19, 21270 NOUSIAINEN

HUOM! Nousiaisissa toimiva yritys: voit lisätä omat yhteystietosi kunnan nettisivuille: https://nousiainen.fi/elinkeinot-ja-yrittaminen/nousiaisissa-toimivia-yrityksia/

Ilmaista mainostilaa paikkakunnan yrityksille ja yhdistyksille saatavissa Nouste Areenan ja kuntosalin infotauluihin! Lisätietoa: Jouni Kangasniemi, p. 044 435 5303, jouni.kangasniemi@nousiainen.fi