Nousiaisten kunnan johtoryhmän linjaukset perustuen alueellisen koronaryhmän 15.12. suosituksiin

Varsinais-Suomen koronapandemiaryhmän 15.12. suositusten mukaisesti Nousiaisten kunnassa otetaan käyttöön uusia suosituksia ja rajoituksia koronaviruspandemian leviämisen ehkäisemiseksi. Nämä alla luetellut linjaukset korvaavat kunnan aiemmin tekemät linjaukset.

Yleisötilaisuudet: Sisä- ja ulkotiloissa järjestettävissä tapahtumissa noudatetaan korkeintaan 10 henkilön osallistumissuositusta. Suositus ei koske kunnallisia toimielimiä.

Kunnan henkilökunta käyttää asiakaspalvelutilanteissa kasvomaskia/visiiriä. Kunnanvirasto palvelee edelleen asiakkaita puhelimitse, sähköpostitse sekä ajanvarauksella.

Opetus ja varhaiskasvatus:

Nousiaisten lukio on siirtynyt etäopetukseen ja etäopetus jatkuu ainakin 10.1.2021 asti. Asiasta tiedotetaan tarkemmin Wilman kautta.

Nousiaisten kunnan perusopetuksen 4.-9.-luokkalaiset siirtyvät etäopetukseen ajalle 17.12.-19.12.2020. Asiasta on tiedotettu tarkemmin Wilman kautta.

Esi-3-luokilla sekä erityisopetuksen pienryhmissä opetus jatkuu normaalisti lähiopetuksena joululomaan saakka.

Kirjaston aukioloajat säilyvät ennallaan, kirjasto on suljettuna jo aiemmin ilmoitetusti 21.-31.12.2020. Pikainen asiointi eli palauttaminen, varausten nouto ja lainaus ovat mahdollisia, suositus max. 15 minuuttia kerrallaan. Asiakastietokoneen välttämätön nopea käyttö ja tulostaminen ovat mahdollisiaGalleria, lehtienlukupöydät ja muut oleskelu ja lukupaikat eivät ole käytössä. Kirjastoon ei voi tulla lukemaan sanomalehtiä, opiskelemaan tai oleskelemaan. Kävijämääriä seurataan ja kirjastoon pääsyä voidaan tarvittaessa rajoittaaSuositellaan lähi- ja verkkomaksuaKoululaisryhmiä otetaan ennakkovarauksella aamuisin ennen aukioloa, yksi ryhmä kerrallaan.

Nuorisotilan (os. Moisiontie 19) toimintaa muutetaan seuraavasti:
– Aikuisten tilaisuudet on keskeytetty 10.1.2021 asti
– Pikkunuokkari 3-6-luokkalaisille: toiminta jatkuu normaalisti. Pikkunuokkari on auki sunnuntaihin 20.12. asti ja toiminta jatkuu uudestaan koulujen alettua 7.1.2021.
– Iltanuokkari 13-18-vuotiaille: toiminta jatkuu normaalisti (pyydämme osallistuvia nuoria käyttämään maskia nuorisotilassa). Nuoret saavat kangasmaskit yläkoululta. Iltanuokkari on auki sunnuntaihin 20.12. asti ja toiminta jatkuu uudestaan koulujen alettua 7.1.2021.

Nousiaisten kunnan liikuntatiloissa kaikkien ikäryhmien harrastetoiminta on keskeytetty ja sisäliikuntatilat on suljettu 10.1.2021 saakka.

Nousiaisissa 16.12.2020