Nousiaisten kunnan johtoryhmän linjaukset perustuen alueellisen koronaryhmän 5.1. suosituksiin

Varsinais-Suomen koronapandemiaryhmän 5.1.2021 suositusten mukaisesti Nousiaisten kunnassa otetaan käyttöön uusia suosituksia ja rajoituksia koronaviruspandemian leviämisen ehkäisemiseksi. Nämä alla luetellut linjaukset korvaavat kunnan aiemmin tekemät linjaukset. Tässä linkki asiaa koskevaan Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin tiedotteeseen: https://www.vsshp.fi/fi/sairaanhoitopiiri/media-tiedotteet-viestinta/tiedotteet/Sivut/Varsinais-Suomen-koronaryhma-jatkoi-suosituksia-24-tammikuuta-saakka.aspx

Nousiaisten kunnan linjaukset ovat seuraavat:

Opetus ja varhaiskasvatus:

Nousiaisten lukion abiturientit aloittavat 7.1.2021 lukien lähiopetuksessa. Lukion 1-2-vuosikurssit jatkavat etäopetuksessa 7.1.2021 alkaen. Asiasta tiedotetaan tarkemmin Wilman kautta.

Esi-9-luokilla kaikki peruskoulut ovat 7.1.2021 lukien lähiopetuksessa. Yläkoulussa on edelleen maskisuositus. Asiasta tiedotetaan tarkemmin Wilman kautta.

Kirjaston aukioloajat säilyvät ennallaan. Pikainen asiointi eli palauttaminen, varausten nouto ja lainaus ovat mahdollisia, suositus max. 15 minuuttia kerrallaan. Asiakastietokoneen välttämätön nopea käyttö ja tulostaminen ovat mahdollisiaGalleria, lehtienlukupöydät ja muut oleskelu jalukupaikat eivät ole käytössä. Kirjastoon ei voi tulla lukemaan sanomalehtiä, opiskelemaan tai oleskelemaan. Kävijämääriä seurataan ja kirjastoon pääsyä voidaan tarvittaessa rajoittaaSuositellaan lähi- ja verkkomaksuaKoululaisryhmiä otetaan ennakkovarauksella aamuisin ennen aukioloa, yksi ryhmä kerrallaan.

Nuorisotilan (os. Moisiontie 19) toimintaa muutetaan seuraavasti:
– Aikuisten tilaisuudet on keskeytetty 24.1.2021 asti
– Pikkunuokkari 3-6-luokkalaisille: toiminta jatkuu normaalisti joulutauon jälkeen 7.1.2021 lukien.
– Iltanuokkari 13-18-vuotiaille: toiminta jatkuu normaalisti joulutauon jälkeen 7.1.2021 lukien (pyydämme osallistuvia nuoria käyttämään maskia nuorisotilassa). Nuoret saavat kangasmaskit yläkoululta.

Kaikki aikuisten sisätiloissa tapahtuva harrastustoiminta pidetään edelleen keskeytettynä 24.1.2021 saakka.

Lasten ja nuorten harrastustoiminta voi kuitenkin jatkua (alle 20-vuotiaat) seuraavin rajoituksin:
– Sisäliikuntatiloissa toteutettava alle 20-vuotiaiden ottelu- ja kilpailutoiminta tulee keskeyttää.
– Harjoittelu alle 20-vuotiaiden toimintaan varatuilla vuoroilla tulee toteuttaa turvavälein ja ilman lähikontaktia.

Ulkoliikuntapaikat pidetään avoinna omaehtoista liikkumista varten.

Käytännössä linjaus tarkoittaa sitä, että kuntosali ja kylmäuintitilat pidetään suljettuina 24.1. asti ja kunnan sisäliikuntatilat ovat käytettävissä 24.1.2021 asti vain alle 20-vuotiaiden harrastustoimintaan.

Yleisötilaisuudet: Sisä- ja ulkotiloissa järjestettävissä tapahtumissa noudatetaan korkeintaan 10 henkilön osallistumissuositusta. Suositus ei koske kunnallisia toimielimiä.

Kunnan henkilökunta käyttää asiakaspalvelutilanteissa kasvomaskia/visiiriä. Kunnanvirasto palvelee edelleen asiakkaita puhelimitse, sähköpostitse sekä ajanvarauksella.

Nousiaisissa 5.1.2021