Nousiaisten kunta on mukana Rakenna & Sisusta messuilla 13.-15.5 – tervetuloa tutustumaan Nousiaisten kunnan tonttitarjontaan!

Varsinais-Suomen merkittävin rakennusalan tapahtuma Rakenna & Sisusta järjestetään 13.-15.5.2022 Turun Messukeskuksessa. Nousiaisten kunta on mukana messuilla ja kunnan esittelypisteen löydät näyttelytilasta B/72.

Nousiaisten kunnalla on myynnissä 34 omakotitonttia, joista 31 sijaitsee Karhunperkon asuinalueella ja 3 Kirkonseudun asuinalueella. Karhunperkko III-alueen kunnallistekniikkatyöt ovat parhaillaan käynnissä, töiden on tarkoitus valmistua elokuussa 2022 ja alueen tontit ovat jo varattavissa. Kirkonseudun asuinalueella käynnistyy toukokuussa 2022 Lähteenmäentien kunnallistekniikkatyöt, töiden on tarkoitus valmistua elokuussa 2022 ja alueelta on tulossa syksyllä myyntiin 6 uutta omakotitonttia kortteleista 24, 26 ja 27. Karhunperkon ja Kirkonseudun asuinalueella on mahdollista liittyä Vakka-Suomen Puhelin Oy:n (VSP) valokuituverkkoon ja VSP laajentaa valokuituverkkoa kunnan alueella markkinaehtoisesti kysynnän mukaan.

Nousiaisten kunnan omakotitonttien vahvistetut hinnat vaihtelevat tonttikohtaisesti 5-15 €/m2 välillä. Tonteilla on myös vuokrausmahdollisuus. Tonttivaraukset voit tehdä suoraan sähköisesti.

Rakennusvalvontaviranomaisena Nousiaisten kunnassa toimii tekninen lautakunta ja Nousiaisten kunnan alueen vedenjakelusta vastaa Nousiaisten Vesi Oy. Nousiaisten kunnalla on oma rakennustarkastaja, joka myöntää rakennusluvat. Voit hoitaa hankkeesi rakennuslupa-asioinnin verkossa Lupapisteen kautta ennakkokyselyistä hankkeen päättymiseen saakka. Palvelu kokoaa kunnan viranomaisen, rakentajan, suunnittelijan ja muut rakentamisen ammattilaiset yhteen osoitteeseen ja pitää kaikki hankkeen osapuolet tietoisina hankkeen etenemisestä.

Nousiaisten kunnassa toimii kolme päiväkotia, kolme koulua sekä lukio. Lisäksi kunnasta löytyvät mm. Nouste Areena -liikuntahalli, kuntosali, kunnankirjasto, nuorisotila ja kunnanvirasto. Suosittelemme tutustumaan esimerkiksi Valpperin monipuolisiin urheilumahdollisuuksiin, Kurjenrahkan kansallispuistoon, Falkinkosken Wibit-rataan, Mikko Rantasen frisbeegolfrataan, kotiseutumuseoon  ja keskiaikaiseen harmaakivikirkkoon.

Vt 8 ja moottoritie mahdollistavat sujuvan kulkemisen työn, asioinnin ja harrastusten mukaan. Pyöräillen Nousiaisista pääsee sujuvasti eteläsuunnassa Turun seudun pääpyöräilyväylää (Nousiainen – Masku – Raisio – Härkämäki/Turku) pitkin aina Turkuun saakka. Nousiaisten kunnassa tarkastellaan mahdollisuutta liittyä Föli-alueeseen, jossa liikennöinti voisi alkaa aikaisintaan kesällä 2024.

Nousiaisten kunta kuuluu Raision seudun koulutuskuntayhtymän omistajakuntiin ja Raseko toimii ammatillisen koulutuksen järjestäjänä. Nousiaisten kunnan sosiaali- ja terveyspalveluista vastaa Perusturvakuntayhtymä Akseli ja 1.1.2023 alkaen Varsinais-Suomen hyvinvointialue.

Nousiaisten kuntastrategia 2022-2025

Nousiaisten kunnan Kylät ja Tontit -esite