Nousiaisten valtuuston 8.6. päätökset

Nousiaisten valtuusto kokousti maanantaina 8.6.2020 Seurantalo Kalliopohjalla. Tässä koostetta valtuuston päätöksistä:

Valtuusto hyväksyi tilinpäätöksen vuodelta 2019

Valtuusto päätti hyväksyä tilinpäätöksen vuodelta 2019 ja myöntää tili- ja vastuuvapauden hallintoa ja taloutta hoitaneille toimielinten jäsenille sekä tehtäväalueiden johtaville viranhaltijoille vuodelta 2019. Lisäksi valtuusto hyväksyi henkilöstötilinpäätöksen ja tietotilinpäätöksen. Valtuusto merkitsi tiedoksi tarkastuslautakunnan arviointikertomuksen vuodelta 2019 ja päätti pyytää kunnanhallitusta laatimaan marraskuun valtuuston kokoukseen selvityksen toimenpiteistä, joihin ryhdytään arviointikertomuksessa esitettyjen havaintojen ja huomioiden perusteella.

Akselin tilinpäätösaineistoja ja toteumaraportti

Valtuusto hyväksyi perusturvakuntayhtymä Akselin tilinpäätöksen ja myönsi tili- ja vastuuvapauden vuodelta 2019 sekä käsitteli tarkastuslautakunnan arviointikertomuksen. Lisäksi valtuusto merkitsi tiedoksi Akselin toteumaraportin tammi-maaliskuulta 2020.

Osavuosiraportti tammi-huhtikuulta, talouden tasapainottamisohjelman seuranta ja lisämäärärahaesitykset

Valtuusto päätti merkitä tiedoksi talousarvion osavuosiraportin tammi-huhtikuulta 2020 sekä talouden tasapainottamisohjelman seurantaraportin. Lisäksi valtuusto päätti hyväksyä lisämäärärahamuutokset ja määrärahamuutokset käyttötalouteen ja investointiohjelmaan.

Vuoden 2017 tilinpäätös hyväksyttiin

Hallinto-oikeuden kumottua aiemman kesän 2018 tilinpäätöskäsittelyn, valtuusto käsitteli uudelleen tilinpäätöstä vuodelta 2017. Käsittelyn aikana tehtiin esitys asian palauttamisesta uudelleen valmisteluun (käsittelyä jatkettiin äänin 18-9) sekä muutosehdotus, joka raukesi kannattamattomana. Valtuusto päätti hyväksyä tilinpäätöksen ja myöntää tili- ja vastuuvapauden tilikaudelta 2017 kunnan hallintoa ja taloutta hoitaneille toimielinten jäsenille ja tehtäväalueiden johtaville viranhaltijoille.

Ympäristönsuojelumääräykset päivitettiin

Valtuusto päätti hyväksyä päivitetyt ympäristönsuojelumääräykset, joilla kumotaan aiemmin kunnanvaltuustossa vuonna 2010 hyväksytyt ympäristönsuojelumääräykset.

Tonttien hinnoittelua tarkistettiin

Valtuusto päätti vahvistaa Rästäsmäen tilan Länsirinne AR-tontin hinnaksi 60 000 euroa ja Nummen tilan Nummenniitty AL-tontin hinnaksi 78 000 euroa.

Henrikin koulun asemakaavamuutos ja Nummen koulun asemakaavamuutos hyväksyttiin

Valtuusto hyväksyi Henrikin koulun asemakaavamuutoksen sekä Nummen koulun asemakaavamuutoksen. Kaava-aineisto asetetaan nähtäville Nousiaisten kunnan internet-sivuille kohtaan kuulutukset ja asiasta julkaistaan kuulutus Vakka-Suomen Sanomissa 11.6.2020.

Muita päätöksiä

Lisäksi valtuusto päätti merkitä valtuustoaloitteen koskien kunnan tavara- ja palveluhankintojen avoimuutta sekä kuntalaisaloitteet vuodelta 2019 loppuun käsitellyksi ja hyväksyi syksyn 2020 kokousaikataulun.

Valtuuston esityslista on tutustuttavissa tämän linkin kautta ja pöytäkirja tullaan julkaisemaan torstaina 11.6. klo 9.00 alkaen: http://poytakirjat.nousiainen.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=20203071

Tulevana syksynä kunnanhallituksen ja valtuuston kokouksia on tarkoitus pitää seuraavasti (muutokset mahdollisia):

Kunnanhallituksen kokoukset: ma 17.8.2020, ma 14.9.2020, ma 12.10.2020, ma 2.11.2020, ma 30.11.2020 ja ma 14.12.2020

Valtuuston kokoukset ovat seuraavasti: ma 31.8.2020, pe 30.10.2020 (koko päivän taloussuunnitteluseminaari), ma 16.11.2020, ma 7.12.2020

Valtuuston kokoukset (lukuun ottamatta erillistä talousseminaaria) ovat kaikille julkisia ja alkavat klo 18.00 alkaen. Tervetuloa seuraamaan syksyn kokouksia!

Nousiaisissa 9.6.2020

Nousiaisten kunta