Tiedote 2.8. klo 13.50 Rästäsmäen putkirikko korjattu ja verkostopaine palautuu klo 15 mennessä

Tiedote 2.8.2019 klo 13.50 Putkirikko korjattu ja verkostopaine palautuu klo 15 mennessä

Putkirikko on nyt saatu hallitusti korjattua. Verkostoja täytetään rauhallisesti ja arviolta 15 aikaan veden paine on normaalilla tasolla. Mikäli vesijohtovedessä ilmenee harmautta/saostumaa, pyydämme juoksuttamaan vettä niin asian pitäisi korjaantua sillä. Varavedenjakelupisteet (Varikko ja Paloasema) ovat varmuuden vuoksi käytössä vielä tämän vuorokauden. Tarvittaessa lisätietoja saa kiinteistöpäivystyksestä, puh. 044 435 5410.

Täydennys 2.8. klo 11.45

Asiasta on lähtenyt tekstiviesti Nousiaisten Vesi Oy:n asiakkaille. Näyttää siltä, että korjauksessa menee iltaan asti, mutta että putki saadaan korjattua ja veden saastumisvaaraa ei ole. Suosittelemme edelleen keräämään vettä talteen tämän päivän käyttöä varten mikäli mahdollista ja alla luetellut vedenottopisteet ovat käytettävissä (erityisesti heille, joilla vedentulo on keskeytynyt)

Täydentävä tiedote 2.8.

Rästäsmäessä oleva putkirikko on paikannettu aamulla 2.8. Putkirikon korjaustyöt on aloitettu. Korjaustöiden johdosta Nousiaisten Vesi Oy:n on tarpeen sulkea venttiileitä korjaustöiden mahdollistamiseksi. Tästä johtuen veden jakeluun tulee häiriöitä lähialueille (myös moottoritien länsipuoli) ja lisäksi koko kunnan alueella vedenpaineen alenemista. Pyrimme korjaamaan putkirikon mahdollisimman pian niin, että vedenjakelun keskeytys olisi mahdollisimman lyhyt mutta näillä näkymin näyttää, että korjauksessa voi kestää tämä päivä. Pahoittelemme korjauksesta aiheutuvaa häiriötä ja tiedotamme, kun korjaustyöt on saatu suoritettua.

Rästäsmäen lähialueilla suosittelemme keräämään vettä talteen tämän päivän käyttöä varten mikäli mahdollista. Nousiaisten Vesi Oy on järjestänyt veden noutopisteet seuraavasti:
– Nummen paloasema (ulkovesiposti)
– Varikko Maskuntie 79 (ulkovesiposti)
Näiltä vedenottopisteiltä voi kuka vain kuntalainen hakea vettä tästä hetkestä eteenpäin, mikäli vedentulossa on haasteita.

Lisätiedot: vesihuolto-osaston hoitaja Pasi Heinonen, puh. 044 435 5411 ja kiinteistöpäivystys puh. 044 435 5410 (tässä vaiheessa pyydämme yhteydenotot ensisijaisesti kiinteistöpäivystykseen).

Nousiaisissa 2.8.2019 klo 9.00 (täydennetty veden noutopisteet klo 9.55)

Nousiaisten kunta

Tiedote 31.7.

Nousiaisten Rästäsmäen asuinalueella Susitien läheisyydessä on tullut 29.7. ilmoitus mahdollisesta putkirikosta. Ilmoituksen johdosta Nousiaisten Vesi Oy aloitti välittömästi maanantaina vuotokohdan etsinnän. Vuotokohtaa pyritään edelleen paikallistamaan ja ylimääräistä vettä pumpataan pois. Asialla ei toistaiseksi ole ilmoitettu tai havaittu olevan vaikutusta veden jakeluun. Tiedotamme lisää asiasta myöhemmin kun uutta tiedotettavaa ilmenee.

Nousiaisissa 31.7.2019

Nousiaisten kunta