Suomen Uusperheiden Liiton StepApp-valmennukset Nousiaisten kunnan alueen uusperheille

Alla pyynnöstä välitämme Suomen Uusperheiden Liitto ry:n tiedotteen

StepApp-valmennus® on maksuton valmennus uusperheille. Valmennuksessa uusperheet saavat vertaistukea, ammatillista ohjausta ja konkreettisia työkaluja arkeen. Valmennusta ohjaavat perhetyön ammattilaiset, joilla on StepApp-valmentajan pätevyys. Raisiossa järjestettäviin valmennuksiin voivat hakeutua uusperheet, jotka asuvat Raision, Ruskon, Naantalin, Maskun, Mynämäen ja Nousiaisten alueella.

Valmennuksessa uusperheiden aikuisista muodostuva valmennusryhmä kokoontuu kerran viikossa viiden viikon ajan. StepApp-valmennusta® suositellaan uuspareille, mutta valmennukseen voi tulla myös yksin. Valmennuksessa on käytössä myös koko perheelle suunnattu digitaalinen StepApp-sovellus. Sovellus sisältää tietoa uusperheellisyydestä ja eri ikäryhmille suunniteltuja, pelillisyyttä hyödyntäviä tehtäviä.

Ks. tarkemmin asiaa koskeva tästä:
Tiedote 27.2.2019 Suomen Uusperheiden Liiton Stepping-hanke järjestää StepApp-valmennuksia Raision, Ruskon, Naantalin ja Peruskuntayhtymä Akselin kuntien alueen uusperheille

Stepping-hanke on Suomen Uusperheiden Liitto ry:n kehittämishanke, joka toteutetaan vuosina 2018-2020. Stepping-hankkeen keskeiset ydinkumppanit ovat Järvenpään ja Raision perhepalvelut, Opintokeskus Sivis, Turun Yliopisto sekä hankkeen rahoittaja STEA.