Henrikin yhtenäiskoulun väistötilojen vastaanottotarkastus pidettiin torstaina 15.2.2024, jossa Elementit-E Oy:n rakentamat tilat luovutettiin kunnalle. Kyseessä on 2-kerroksinen, siirtokelpoinen ja puurakenteinen rakennus, joka on ollut aiemmin koulukäytössä Saarijärvellä. Rakennuksen kokonaispinta-ala on 2450 m2. Hankkeen taloudellinen loppuselvitys valmistuu maalis-huhtikuun aikana.

Kulku rakennukseen tapahtuu rakennuksen itäpuolelta. Rakennukseen on käytössä kaksi sisäänkäyntiä, jotka sijaitsevat rakennuksen keskellä ja pohjoispuolella. Rakennuksessa on hissi, joka sijaitsee lähimpänä pohjoisinta sisäänkäyntiä.

Rakennuksen käyttäjien pyörä- ja autopaikat osoitetaan nykyisin käytössä olevista Henrikin yhtenäiskoulun paikoista. Muuton myötä 7.-9. luokkien välituntipiha siirtyy väistötilan ja lukion väliin muodostuvalle välipihalle. Pihaan on tehty talven aikana suunnitelmaa, joka sisältää mm. katoksen ja rakennuksen molempiin päihin pyöräparkit. Pihatöitä ei voida aloittaa niin kauan kuin routa on maassa, joten joudumme kärsivällisesti odottamaan uuden pihan valmistumista. Polkupyörät jätetään näin ollen vielä toistaiseksi vanhaan pyöräparkkiin B-osan päädyn viereen. Mopot, mönkijät ja mopoautot jäävät totuttuun tapaan Areenan taakse parkkiin.

Oppilaiden saattoliikenne kulkee entiseen tapaan Moisiokodin parkkipaikalle, jolla oppilaiden jättö tapahtuu. Lukion ja väistötilan välistä on moottoriajoneuvolla läpiajo kielletty. Pyydämme kaikkia koulun ympäristössä liikkuvia noudattamaan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia erityisen tarkkaan. Koulumatkalaisia on monenlaista koulukeskuksen ympäristössä liikkeellä aina eskareista abeihin.

Henrikin yhtenäiskoulun B- ja C-osan opetustoiminta siirtyy väistökouluun talvilomaviikon jälkeisenä maanantaina 26.2.2024. Varsinainen muutto toteutetaan talviloman (vko 8) aikana. Väistötilat tarjoavat oppilaille turvalliset ja terveelliset tilat, joissa koulu toimii uudisrakennuksen valmistumiseen saakka. Väistötiloihin siirtyy myös liikunta ja nuorisotyön työntekijöitä, joiden työpiste on aiemmin sijainnut kunnanvirastolta (Moisiontie 19). Tarkoituksena on järjestää vanhemmille ja kuntalaisille avoimien ovien päivä heti sen jälkeen, kun koulu on alkanut ja tilat ovat valmiina muuton jäljiltä.

Henrikin yhtenäiskoulun B- ja C-osan tyhjilleen jäävät opetustilat on tarkoitus sulkea muuton myötä. Näissä tiloissa lasketaan huoneiden lämpötiloja ja vähennetään siivousta. Koulun muita tiloja esimerkiksi liikuntasalia käytetään vielä osittain kevään aikana ennen rakennuksen purkua.

Henrikin yhtenäiskoulun uudisrakennuksen osalta kunnanhallitus hyväksyi kokouksessaan 12.2.2024 § 18 pääpiirustukset. Tällä hetkellä käynnissä on uudisrakennuksen kilpailutusasiakirjojen laadinta. Tämän hetken tiedon mukaan kilpailutus käynnistyisi pääsiäisen jälkeen viikolla 14. Hankintapäätöksen osalta toimivalta on teknisellä lautakunnalla. Teknisen lautakunnan on tarkoitus kokoontua touko-kesäkuussa 16.5.2024 ja 13.6.2024.

Nousiaisissa 15.2.2024

Henrikin yhtenäiskoulun väistötilojen käyttöönotto viikolla 9

Henrikin yhtenäiskoulun väistötilat ovat lähes valmiina. Tämän hetken tiedon mukaan, koulu voi suurella todennäköisyydellä aloittaa toimintansa uusissa tiloissa talvilomaviikon jälkeisenä maanantaina eli 26.2.2024. Varsinainen muutto toteutetaan talviloman (vko 8) aikana. Väistötilat tarjoavat oppilaille turvalliset ja terveelliset tilat, joissa koulu toimii uudisrakennuksen valmistumiseen saakka. Tarkoituksena on järjestää vanhemmille ja kuntalaisille avoimien ovien päivä heti sen jälkeen, kun koulu on alkanut ja tilat ovat valmiina muuton jäljiltä.

Nousiaisissa 23.1.2024