Kunta ja Länsi-Suomen Pelastusalan Liitto ry sopimukseen kunnan kiinteistöjen ja maiden käytöstä palokuntanuorisoleirillä 28.6.- 5.7.2024

Nousiaisten kunnanhallitus päätti kokouksessaan 25.3.2024 § 61 hyväksyä sopimuksen Länsi-Suomen Pelastusalan Liitto ry:n kanssa, jolla sovitaan kootusti kunnan kiinteistöjen ja maiden käytöstä palokuntanuorisoleirillä 28.6. -5.7.2024.

Länsi-Suomen Pelastusalan Liitto järjestää Nousiaisissa kesä-heinäkuussa 2024 viikon kestävän palokuntanuorisoleirin, joka kokoaa noin 800–1000 osallistujaa. Lisäksi leirin vierailupäivänä 3.7.2024 odotetaan vastaavaa määrää läheisiä ja muita vierailijoita. Tietoa tapahtumasta ja käytännön järjestelyistä kootaan kunnan verkkosivuille osoitteeseen: Palokuntanuorisoleiri 30.6-5.7.2024. Lisäksi tietoa tapahtumasta kootaan järjestäjän verkkosivuille osoitteeseen: Leirit | Länsi-Suomen Pelastusalan liitto (lspel.fi)

Palokuntanuorisoleirin toiminta keskittyy Nummen keskustan alueelle, erityisesti Henrikin yhtenäiskoulun ja Nouste Areenan yhteyteen. Palokuntanuorisoleirille varatut maa-alueet ja kiinteistöt ovat rajattu ja esitelty alla olevassa kartassa. Lisäksi palokuntanuorisoleirin käytössä ovat Nummen koulurakennuksen wc ja suihkutilat sekä piha-alue pysäköintialueineen. Kunnan omat toiminnot suurelta osin rauhoittuvat kevätlukukauden päätyttyä. Tapahtuman järjestelyissä huomioidaan kesä-heinäkuulle ajoittuvat kunnan toiminnot. Kunnan omistamien kiinteistöjen iltakäyttöä joudutaan rajoittamaan palokuntanuorisoleirin aikana, josta tiedotetaan erikseen iltakäyttäjiä. Moisiontien liikenne tullaan erillisellä päätöksellä katkaitsemaan tilapäisesti esitellyltä osuudelta.

Leirillä järjestetään 3.7.2024 vierailupäivä, jonne toivotetaan kaikki oikein lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan leiriin ja palokuntatoimintaan. Vierailupäivän liikenne tulee näkymään hetkellisesti katukuvassa ja pysäköintipaikat voivat olla vähissä.

Tapahtumanjärjestäjän yhteystiedot:
leirinjohtaja Mikko Rauhanen, p. 045 131 6003, mikko.rauhanen@maarianvpk.fi
järjestöohjaaja Nina Aronen, p. 044 541 0221, nina.aronen@lspel.fi

Palokuntanuorisoleiriin liittyen Nousiaisten kunnan yhteyshenkilönä toimii elinvoimapäällikkö Leena Lemola, p. 044 435 5361, leena.lemola​@nousiainen.fi.

Nousiaisissa 4.4.2024