Liikkuen läpi vuoden – liikuntahaastekampanja

NELJÄKYMMENTÄ LOUNAISSUOMALAISTA KUNTAA MUKANA LIIKKUEN LÄPI VUODEN -LIIKUNTAHAASTEKAMPANJASSA

Liikkuen läpi vuoden -kampanjakokonaisuus on Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n (LiikUn) ja neljänkymmenen kunnan liikuntahaastekampanjakokonaisuus, joka sisältää LiikU talvella -, Haastepyöräily – ja LiikU syksyllä -kampanjat.

Tällä kokonaisuudella kannustamme kaikenikäisiä ja -tasoisia lounaissuomalaisia liikkumaan läpi vuoden pääsääntöisesti ulkoliikuntalajeissa. Tietojen kerääjänä toimii maksuton Liikkuen läpi vuoden -mobiilisovellus, joka toimii älypuhelimessa, tabletissa ja tietokoneella. Sovellukseen voi kirjata omat kilometrisuoritukset 18:sta eri lajista. Kirjaukset jäävät talteen omaan historiaan.

LiikU talvella -kampanja käynnistyy 10.1.2024

LiikU Talvella -kampanja (vanha Talviliikkuja) järjestetään 10.1.-31.3.2024 ja kirjauksia voi tehdä seuraavista talven ulkoliikuntalajeista: hiihto, kävely, sauvakävely, juoksu, lumikenkäily, potkukelkkailu, luistelu, retkiluistelu, pyöräily ja maastopyöräily sekä soveltava liikunta. Huono talvi tai lumitilannekaan ei estä osallistumista ja osallistua voi omien kilometritavoitteiden mukaan.

Kuntakisassa on kolme sarjaa, alle 5000 asukkaan, sekä alle ja yli 10 000 asukkaan sarjat. Pääsääntöisesti kirjaukset tehdään sovelluksen kautta, joka lähettää merkatut kilometrit suoraan kampanjan nettisivulle kuntarankingiin. Nettisivuilta voi tarkistaa kuntien suoritusmäärät reaaliajassa. Osassa kunnista on käytössä liikuntasuorituskortti, joka toimii hyvänä vaihtoehtona, jos mobiilisovelluksen kokee haasteellisena. Kannattaa myös seurata oman kunnan ohjeita.

LiikU talvella -kampanja järjestetään yhteistyössä LiikUn sekä kampanjaan osallistuvien kuntien liikuntatoimien kanssa. LiikU ja kunnat arpovat kaikkien osallistujien kesken palkintoja, joista ilmoitetaan voittajille erikseen.

Liikkuen läpi vuoden -mobiilisovelluksen voi ladata ilmaiseksi Google Play – tai App Store -mobiilikaupoista ja se löytyy myös nettiversiona. Tarkemmat tiedot löytyvät osoitteesta www.liiku.fi/liikutalvella.