Polttoainetuki, haku alkanut 1.11.2022

Tiedoksi alueen yrityksille, yhdistyksille ja säätiöille Polttoainetuki ja sen hakeminen.

Polttoainetuki kompensoi helmikuussa 2022 alkanutta äkillistä polttonesteiden hinnan nousua, joka alkoi Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Polttoainetukea on mahdollista saada 3 kuukaudelta, eli viime helmi-, maalis- ja huhtikuun ajalta. Tuki kattaa 5 % polttoainekustannuksilta näiltä kuukausilta.

Kuljetusyritysten määräaikainen polttoainetuki ja työkoneyritysten määräaikainen polttoöljytuki on tarkoitettu yrityksille, jotka harjoittavat maantiellä tapahtuvaa tavara- tai henkilökuljetusta tai joiden liiketoiminnassa käytetään kevyttä polttoöljyä käyttäviä työkoneita.

Polttoainetukeen ovat oikeutettuja myös taksiautoilijat. Tukea voivat saada ne yritykset, joilla on ollut tukikauden ensimmäisenä päivänä (1.2.2022) voimassa oleva liikennelupa, taksilupa tai taksiliikennelupa. Tukea voi saada myös yritys, joka oli tukikauden ensimmäisenä päivänä rekisteröitynyt tavaraliikenteen harjoittajaksi kevyellä kalustolla.

Yritysten lisäksi säätiöt ja yhdistykset, joilla on liiketoimintaa, voivat hakea tukea. Yritysten kokoa tai yhtiömuotoa ei ole rajattu.

Tuen hakuaika on 1.11.2022 klo 9.00 – 30.11.2022 klo 16.15. Tukea haetaan Valtiokonttorin sähköisen asiointipalvelun kautta.

Lisätietoa polttoainetuesta Valtiokonttorin asiakaspalvelusta (ma-pe 9-15) p. 0295 50 3050.

Haku Valtiokonttorista: https://www.valtiokonttori.fi/palvelut/korvaus-ja-vahinkopalvelut/polttoainetuki/

3.11.2022 Nousiaisten kunta, elinkeinoasiamies Jukka Siikonen