Valoa ja viihtyisyyttä Nousiaisiin – Nousiaisten Yrittäjät ry:n vetämä kehittämishanke tuo kausivalaistuksen Nummen keskustaan!

Nousiaisten Yrittäjät ry on toteuttanut ”Valoa ja viihtyisyyttä Nousiaisiin” -hankkeen syksyn 2022 aikana. Hankkeessa saadaan hieno kausivalaistus Nousiaisten keskustaan Nummentielle ja Moisiontielle. Hankkeen kustannusarvio on 19 955 €, josta Varsin Hyvä ry/ELY-keskus on myöntänyt sekä kansallista että EU-tukea yhteensä 14 995 €. Loput rahoituksesta katetaan Nousiaisten Yrittäjät ry:n kautta, mm. talkootyöt ja mainostilan myynti paikallislehteen.

Kausivalot koostuvat valopylväisiin asennettavista valotähdistä, yhteensä 11 kpl ja puihin asennettavista valoketjuista, 9 kpl. Valaistus toteutetaan led-valoilla, jolloin energiankulutus on erittäin vähäistä. Kausivalot palavat kunnan katuverkon valojen mukaisesti. Valojen asennustöitä tehdään parhaillaan Nummen keskustassa.

Nousiaisten Yrittäjät ry kutsuu kuntalaiset tapahtumaan marraskuussa valojen sytyttämisen kunniaksi. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan lähiaikoina. Kausivalot ilahduttavat tästä eteenpäin kuntalaisia ja vierailijoita vuosittain tuomalla valoa ja viihtyisyyttä keskusta-alueelle pimeimpänä kaamosaikana.

Nousiaisten Yrittäjät ry, Marjaana Norrgård, tamminaula@tamminaula.fi, p. 044 526 4847

Nousiaisten kunta, Jarmo Rauvola, jarmo.rauvola@nousiainen.fi, p. 044 435 5400

Nousiaisissa 27.10.2022