Vuoden 2023 urheilijastipendit haettavana 31.12.mennessä

STIPENDIEN JAKOPERUSTEET (Sivistyslautakunta 19.11.2013, 155§)

1. Stipendit myöntää sivistyslautakunta näiden sääntöjen perusteella talousarvioon varatuista määrärahoista.
2. Stipendillä voidaan palkita urheilija (kotikunta suoritushetkellä Nousiainen), joka menestyy SM-tai sitä arvokkaammissa kilpailuissa niissä vakiintuneissa urheilumuodoissa, joita hoitaa valtakunnallinen keskusjärjestö.
3. Perusstipendin arvo on 170€. Perusstipendin myöntäminen edellyttää vähintään SM-tason kilpailun mitalisijaa (1.-3.). Stipendin arvo voi muuttua pienemmäksi, mikäli oikeutettuja stipendin saajia on niin monta, että talousarviossa tarkoitukseen varatut määrärahat eivät riitä.
4. Henkilölle voidaan myös esittää annettavaksi stipendi hänen panostuksestaan vapaa-aikatoimen saralla. Esityksen voivat antaa esim. valmentaja, vanhemmat tai joukkuetoverit. Stipendeihin varatut määrärahat käytetään kuitenkin ensisijaisesti kohdan kaksi (2.) tarkoituksen mukaisesti. Mikäli määrärahat mahdollistavat, voidaan tukea myös muita vähemmän ansioituneita urheilijoita, aktiivisia ohjaajia tai yhdistystoimijoita.
5. Stipendejä myönnetään kirjallisten hakemusten perusteella. Samalle henkilölle myönnetään urheilumenestyksen perusteella vuoden aikana vain yksi stipendi.
Stipendien hakuaika on vuosittain 1.9.-31.12.
Vapaamuotoiset hakemukset lähetetään osoitteeseen jouni.kangasniemi@nousiainen.fi