Yrittäjille suunnattu kuntabarometri on avautunut maanantaina 12.2.2024

Yrittäjät, nyt on hyvä hetki vaikuttaa ja arvioida yrittäjyyden edistämistä Nousiaisissa!

Suomen Yrittäjät mittaa joka toinen vuosi yrittäjille suunnatussa kyselyssä kuntien onnistumista yrittäjyyden edistämisessä. Kuntabarometri-kysely on avoinna 12.2.–1.4.  Taloustutkimuksen toteuttama kysely on tarkoitettu kaikille nousiaislaisille yrittäjille.

Kuntabarometriin pääsee vastaamaan sivulla http://www.yrittajat.fi/kuntabarometri .

Lyhyesti Kuntabarometristä:
Kuntabarometrin kyselyllä kartoitetaan joka toinen vuosi kuntien ja yrittäjien yhteistyötä sekä elinkeinopolitiikan tilaa valtakunnallisesti, alueellisesti ja kuntakohtaisesti. Tutkimuksesta saadut tulokset ovat tärkeä työkalu yrittäjien ja kuntien yhteistyön kehittämiseksi. Kuntabarometrillä oli vuonna 2022 lähes 10 000 vastaajaa eri puolilta maata ja Varsinais-Suomi menestyi erinomaisesti. Tällöin parhaat tulokset saivat kuntakokoluokan mukaisesti Seinäjoki (yli 50 000 asukkaan kunnat), Lieto (10 000–50 000 asukasta) sekä Marttila (alle 10 000 asukasta). Päästäkseen mukaan vertailuun tulee kunnasta saada vähintään 10 vastausta.  Vuoden 2022 Kuntabarometrin tulokset Nousiaisten osalta: Kuntabarometri 2022: Nousiainen (yrittajat.fi).

Yrittäjien arvioiden perusteella kunnat laitetaan järjestykseen ja parhaat palkitaan Kunnallisjohdon seminaarissa Turussa 14.–15.5.2024. Kyselytutkimuksen tulokset toimitetaan kunnille ja yrittäjäyhdistyksille. Tulokset ovat myös avoimesti verkossa nähtävillä.

Yrittäjät arvioivat Kuntabarometrissa kunnan roolia, yrittäjämyönteisyyttä ja merkitystä suhteessa oman yrityksen toimintaan mm. seuraavista teemoista:

* Kunnan päätöksenteon yritysmyönteisyys
* Kunnan hankintapolitiikka
* Yrityspalvelut
* Elinkeinopolitiikan asema kunnassa
* Kaavoitus ja infra
* Koulutus ja osaaminen
* Kunnan oman toiminnan avoimuus ja markkinoille meno
* Yritysvaikutusten arviointi

Varmistetaan yhdessä Kuntabarometrin vaikuttavuus, Nousiaisten menestys ja vastaajamäärien kasvu!

Kiitos jo etukäteen ponnistuksistanne.

Lisätiedot barometrista: elinkeinoasioiden päällikkö Jutta Wirén, p. 040 776 3640, jutta.wiren@yrittajat.fi ja barometriviestinnästä: viestintäpäällikkö Suvi Uusitalo-Sirén, p. 050 336 9335  suvi.uusitalo-siren@yrittajat.fi